tisdag 19 augusti 2014

Exotiska inslag en sensommardag på landet

1. Oj oj oj vad glada barnen blev när glassbilen kom förbi. Jag trodde det var en telefon som ringde men Lucas utbrast i en hög ton: -Det är GLASSBILEN!!! Det förväntar man sig inte här på landet. Den kom en gång i somras också men då tänkte jag i mitt stilla sinne att det nog var första och sista gången, men nä nä, en gång till blev det i alla fall och vi hoppas givetvis på fler gånger. På med skorna och med plånböckerna i högsta hugg sprang vi ut och shoppade. Ett plus i kanten för att vi fick plocka ihop en egen blandpåse så att allas önskemål kunde uppfyllas.

2. Max kom hem från dagis idag och var sugen på en kaka från den uppätna omgången av special-hästskor som jag hjälpte honom att göra för ett tag sen. De är tyvärr slut för länge sen men jag erbjöd honom att vi kunde baka nya. Då blev önskemålet att de skulle ha speciella former så valet föll istället på att göra en pepparkaksdeg. Det är inte varje sensommar man har en pepparkaksdeg vilandes i kylen.

Ett av barnens val!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar