tisdag 12 augusti 2014

Höstprojekt

När inspirationen plötsligt flödar gäller det att börja på så pass mycket att det inte går att dra sig ur projektet. Nu ska sovrummet få sig en liten make-over. Jag har vitmålat en syrabetsad apotekardisk och ett pottskåp, nästan lyckats besluta mig i valet av nya tapeter och börjat fixa en ny sänggavel.
I många år (nästan sen vi flyttade in) har jag gått och funderat på varför de gammeldags spegeldörrarna på hela nedervåningen är överspikade med masonitskivor. Hur tänkte de som gjorde det? Var det av praktiska skäl eller var det modet som styrde? Strunt samma, men jag har tänkt för mig själv att jag en dag ska återställa dem. Som test tog jag in en lagårdsplacerad överflödig dörr och bände bort masoniten. Det som fanns bakom gjorde mig glad och nu kommer denna dörr att få bli en sänggavel istället. De andra dörrarnas återställande får ingå i den där tänjbara 10-årsplanen.
 


2 kommentarer:

  1. Åh vad pysslig du är! Kommer bli sååå fint! Glömde ringa sen och nu är det sent. Försöker skärpa mig imorgon! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det kommer att bli jättebra!

    SvaraRadera